با ما تماس بگیرید

  • کیلومتر 45 همدان، ملایر
  • ۱۹–۰۸۱۳۲۳۱۳۵۱۷
  • arasang.alvand1@gmail.com
  • ۸صبح الی ۵ بعد ازظهر

خرید ماسه گارنت (Garnet)

دسته :

گارنت (Garnet )

گارنت یک گروه از مواد معدنی سیلیکات از عصر برنز است که به عنوان سنگ‌های قیمتی و ساینده استفاده می‌شود که از واژه گراناتوم اخذ شده‌است. انحلال آنها در اسیدها به سختی صورت گرفته و بندرت ذوب می‌شوند. تمام گونه‌های گارنت دارای خواص فیزیکی مشابه و فرم‌های کریستالی هستند که در ترکیب شیمیایی متفاوت است. گارنت دارای گونه‌های مختلف است؛ مانند پیروپ، آلماندین، اسپسارتیت، گروسولا (آمونیت یا سنگ دارچین) ، آندرانیت و اوارویت

از طریق شماره های زیر با ما تماس بگیرید:

تلفن همراه کارشناسان فروش:

تلفن همراه کارشناس معدن:

توضیحات

قیمت ماسه گارنت با نوع سنگ آن متفاوت می‌باشد؛ زیرا برای برای تبدیل شدن به ماسه فرآیندهای گوناگونی را طی می‌کند. به طور کلی خرید ماسه گارنت به‌عنوان مواد معدنی سیلیکات از عصر برنز است که برای سنگ‌های قیمتی و ساینده استفاده می‌شود که از واژه گراناتوم اخذ شده‌است. انحلال آن‌ها در اسیدها به سختی صورت گرفته و بندرت ذوب می‌شوند.

تمام گونه‌های گارنت دارای خواص فیزیکی مشابه و فرم‌های کریستالی هستند که در ترکیب شیمیایی متفاوت است. گارنت دارای گونه‌های مختلف است مانند پیروپ، آلماندین، اسپسارتیت، گروسولا (آمونیت یا سنگ دارچین) ، آندرانیت و اوارویت است. ما در این مقاله  از سایت فروشگاهی آراسنگ الوند برای شما به توضیح اینکه ماسه گارنت چیست و چه کاربردی دارد می‌پردازیم. شما می‌توانید در این صفحه از فروشگاه اینترنتی آراسنگ الوند اقدام به خرید ماسه گارنت نماید.

ماسه گارنت چیست؟

ماسه گارنت از جمله ماده معدنی ماسه بلاست بوده که از طریق کانسار آلمندیت یا آندرادیت به وجود می‌آید. نوع گارنت آلمندیت به واسطه سخت شدن یا آبرفت بیشتر از هم جدا می‌شود و از آن برای ماسه‌شویی خشک و مرطوب مناسب است. خرید ماسه گارنت برای کاربردهای که قابلیت تحمل انتقال کم یا عدم انتقال شن به زیر لایه را داشته مانند ساختمان‌سازی، رایج است.

ریشه کلمه گارنت

کلمه گارنت از 14 قرن پیش می‌آید و گارنت یک  کلمه انگلیسی  به معنی قرمز تیره است. و از کلمه  لاتین Granatus  مشتق شده است که به معنای ‘دانه دانه’ است. گارنت یک ساینده طبیعی معدنی است که سختی آن به 6/5 تا 7 موس می‌رسد. چگالی گارنت‌ها متغیر است و اغلب به ترکیب شیمیایی آنها بستگی دارد.

گارنت به نقل از ویکی پدیا:

نارسَنگ یا لَعل یا گارنت از مجموعه سیلیکات‌ها و از کانی‌های دگرگونی است و از واژه گراناتوم گرفته شده و از نوع شفاف و تراش‌خورده آن به‌عنوان جواهر بهره می‌برند. انحلال آن‌ها در اسیدها به سختی صورت گرفته و به ندرت ذوب می‌شوند.

قیمت ماسه گارنت

خواص فیزیکی ماسه گارنت

گونه گارنت‌ها در رنگ‌های بسیاری از جمله قرمز، نارنجی، زرد، سبز، بنفش، قهوه‌ای، آبی، سیاه و سفید، صورتی، و  بی رنگ هستند که شایع‌ترین نوع موجود آن با سایه مایل به قرمز در طبیعت می‌باشد. قیمت ماسه گارنت در این نوع رنگ‌ها تفاوت چندانی باهم ندارند.
گارنت دارای  خواص انتقال نور است که از نمونه شفاف باکیفیت آن می‌توان به عنوان  سنگ جواهر در صنعت جواهر سازی استفاده کرد و از  گونه مات برای اهداف صنعتی به عنوان سایندها و یا به عنوان ماده برنده در واتر جت‌ها و یا در صنعت شیشه سازی برای سند بلاست استفاده شود.

میزان سختی ماسه گارنت

از آنجا که ترکیب شیمیایی ماسه گارنت متفاوت است، پیوندهای اتمی در انواع گونه‌های آن متفاوت می‌باشد؛ در نتیجه، این گروه مواد معدنی طیف وسیعی از سختی در مقیاس موس حدود 6.5 تا 7.5 را نشان می‌دهند. گونه سخت‌تر آن مانند آلماندین اغلب برای اهداف ساینده استفاده می‌شود. در زمان خرید ماسه گارنت با توجه به کاربرد‌تان باید نارسنگی با درجه سختی مناسب انتخاب کنید.

مزایای استفاده از گارنت برای جرم زدایی

در صورت استفاده از گارنت برای جرم زدایی، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • کم مصرف
  • مقرون به صرفه
  • پاک سازی آسان
  • فاقد تخلخل؛ بدون جذب رطوبت
  • غیرسمی، خنثی و طبیعی
  • تا 5 بار قابل بازیافت

مزایای استفاده از گارنت برای جرم زدایی

انواع ماسه گارنت براساس مش

شما با توجه به کاربردتان باید اقدام به خرید ماسه گارنت براساس مش آن کنید. هر چقدر میزان مش ماسه‌های گارنت بیشتر شود، قیمت ماسه گارنت نیز افزایش پیدا می‌کند. انواع مش آن به قرار زیر است:

  • مش 16
  • ماسه گارنت مش 20 الی 40
  • مش 36
  • مش 30 الی 60
  • مش 50
  • مش 80.

با انواع گارنت آشنا شوید!

تغییر رنگ در سنگ‌های قیمتی به دلیل ناخالصی‌های موجود در بلورهای میزبان است. در کانی‌های گارنت نیز به همین گونه است. اینکه بخواهید تشخیص دهید کدام عنصر معدنی باعث ایجاد رنگ‌های متنوع می‌شود، کمی سخت و دشوار است. برخی از سنگ‌های قیمتی مثل گارنت‌ها، رنگ خود را از فرمول شیمیایی اصلی خود می‌گیرند؛ یعنی در واقع رنگ آنها به خاطر ناخالصی‌های موجود نیست. در ادامه با انواع گارنت آشنا می‌شوید.

با انواع گارنت آشنا شوید!

پیروپMg3Al2 (SiO4) 3

در ترکیب ماسه گارنت معمولاً مقداری Ca و Fe+2 وجود دارد. رنگ آن از قرمز تیره تا تقریباً سیاه تغییر می‌کند. اغلب شفاف است و به همین خاطر در جواهر سازی مصرف می‌شود. نام آن از یک واژه یونانی به معنی آتش‌سان گرفته شده است. رودولیت نامی است که به گارنت ارغوانی یا قرمز مایل به صورتی روشن داده شده و ترکیب آن با دو بخش پیروپ و یک بخش آلماندین مطابقت دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت ماسه گارنت توانسته با کارشناسان وبسایت آرا سنگ الوند در تماس باشید.

آلماندین Fe3Al2 (SiO4) 3

در ترکیب این کانی ممکن است Fe+3 جایگزین Al می‌شود و نیز Mg  به جای Fe+2 قرار گیرد. رنگ آن از قرمز کاملاً تیره در انوع شفاف و قیمتی تا قرمز مایل به قهوه‌ای در گارنتهای نیمه شفاف و معمولی تغییر می‌کند. نام این کانی از محلی در آسیای صغیر معروف به آلاباندا، که در زمانهای گذشته گارنتها در آنجا تراش و صیقل داده می‌شدند، گرفته شده است. در زمان خرید ماسه گارنت از نوع سنگ آلماندین Fe3Al2(SiO4)3 خوب است بدایند که قیمت آن با نوع پیروپ متفاوت است.

ماسه garnet

اسپسارتین Mn3Al2 (SiO4) 3

اگر به دنبال خرید ماسه گارنت با ترکیبی هستید که Fe+2 جای مقداری Mn را می‌گیرد و Fe+3 تا حدودی جانشین Al می‌شود، اسپارتین بهترین انتخاب است. رنگ مایل به قهوه‌ای تا قرمز دارد.

گروسولار Ca3Al2 (SiO4)3

در این کانی اغلب Fe2+ جایگزین Ca  می‌شود و Fe+3 به جای Al قرار می‌گیرد. به رنگ‌های سفید ، سبز ، زرد ، قهوه‌ای دارچینی،  قرمز کمرنگ یافت می‌شود. نام آن از واژه‌ای در گیاه‌شناسی برای نوعی انگور فرنگی، به علت رنگ سبز روشن اولین گروسولار، گرفته شده است.

آنداردیت

کانی نسبتاً فراوانی است. در ترکیب ماسه گارنت ممکن است جایگزینی Al به جای Fe+3 و نیز Fe+2، Mn+2 و Mg به جای Ca رخ دهد. رنگ آن سایه‌های مختلفی از زرد، سبز، قهوه‌ای تا سیاه را نشان می‌دهد. رمانتویید نوعی آندرادیت سبز رنگ ، با جلای الماسی است که به عنوان جواهرات مصرف می‌شود. آندرادیت از نام کانی شناس پرتغالی دی آندردا گرفته شده است. قیمت ماسه گارنت آنداردیت با توجه به کاربردش در حوزه جواهرسازی، کمی گران است.

اوارویت

رنگ سبز زمردی دارد و از نام کنت کنت اوارو گرفته شده است.

گارنت مصنوعی

ساختار کریستالوگرافی گارنت از نمونه گسترش یافته و مواد شیمیایی با فرمول کلی A3B2(Co4)3  ساخته شده است. گارنت ایتریم آلومینیوم (YAG)، Y3Al2 (AlO4) 3، برای سنگ‌های قیمتی مصنوعی استفاده می‌شود. با توجه به ضریب شکست نسبتا بالا، YAG به عنوان یک محرک الماس در s 1970 استفاده قرار گرفت تا روش تولید پیشرفته‌تر شبه زیرکونیا مکعب در مقادیر تجاری توسعه داده شود. در برخی از مواقع افراد اقدام به خرید ماسه گارنت مصنوعی به جای طبیعی می‌کنند.

*برای آشنایی با «سنگ گارنت سبز چیست» روی لینک بزنید.*

ماسه گارنت

هنگامی که با نئودیمیم (Nd3 +) دوپ، این YAL-گارنت ممکن است به عنوان رسانه لیزینگ در لیزر استفاده شود. خصوصیات مغناطیسی فضای را به وجود می‌آورند که عناصر مناسب استفاده می‌شود و در گارنت، ایتریم آهن (YIG رسوخ میکند ، پنج آهن (III) یون دارای هشت سطح اشغال دو و سه سایت چهار ضلعی، با ایتریم (III) یونهای هشت یون‌های اکسیژن در مکعب نامنظم هماهنگ شده است. در ضمن قیمت ماسه گارنت مصنوعی با طبیعی آن متفاوت است.
مثال دیگر گادولینیوم گارنت گالیم، Gd3Ga2 (GaO4) 3  است که برای استفاده به عنوان یک بستر برای اپیتکسی فاز مایع از فیلم گارنت مغناطیسی برای حافظه حباب و برنامه‌های کاربردی مغناطیس نوری ساخته می‌شود.

موارد مورد استفاده از ماسه گارنت

گارنت کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. از سنگ کارنت برای ساخت جواهرآلات استفاده می‌شود. همچنین شن گارنت یک جایگزین فوق العاده برای سیلیس در عملیات پلاستینگ می‌باشد. گارنت یک ساینده طبیعی است که مقاومت بسیاری دارد. امروزه خرید ماسه گارنت برای مصارف زیر رایج است.

موارد مورد استفاده از ماسه گارنت

سنگ های قیمتی

گارنت قرمز بیشتر مورد استفاده به عنوان سنگ های قیمتی در اواخر جهان روم و هنر دوره مهاجرت مردم که بر سر قلمرو امپراتوری روم غربی جنگ  داشتند، استفاده می‌شدند. آن‌ها به ویژه در سلول‌های منبت کاری طلا در روش حجره مورد استفاده قرار می‌گرفتتند. یک سبک به نام حجره حجره گارنت از آنگلوساکسون انگلستان پیدا شده است. کریستال خالص گارنت هنوز به عنوان سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود. از این رو قیمت ماسه گارنت برای استفاده در مصارفی چون جواهرسازی بالاست.

استفاده های صنعتی

گارنت یک ساینده خوب است و یک جایگزین مناسب برای شن و ماسه در بلاستینگ است. از این خرید ماسه گارنت مخلوط شده با آب با فشار بسیار بالا، برای برش فولاد و مواد دیگر در جت آب مناسب است و برای برش جت آب، گارنت باید از سنگ سخت مناسب استخراج شود. شن و ماسه گارنت نیز برای رسانه‌های تصفیه آب استفاده می‌شود. به عنوان یک ساینده، گارنت می‌تواند به‌طور گسترده به دو دسته تقسیم شود؛ در سندبلاست و در برش  واتر جت. پس افرادی که در حوزه تصفیه آب قعالیت دارند، نیاز به خرید و اطلاع از قیمت ماسه گارنت دارند.

دانه‌های گارنت استخراج شده که ابعاد آن که بزرگتر از 60 مش (250 میکرومتر) هستند به طور معمول در سندبلاست استفاده می‌شود و ابعاد بین 60 مش (250 میکرومتر) و 200 مش (74 میکرومتر) به طور معمول برای برش واتر جت استفاده می‌شود.

خرید ماسه گارنت باکیفیت

گارنت باقی مانده است که بیشتر از 200 مش (74 میکرومتر) می‌باشد برای صیقل شیشه‌ای و پیچیده استفاده می‌شود. صرف نظر از این برنامه، اندازه دانه‌های بزرگتر برای کار سریع‌تر استفاده می‌شود و کوچک‌تر برای اتمام ظریف استفاده می‌شود. باید میزان مش انتخابی در خرید ماسه گارنت با توجه به نیاز شما برای میزان تصفیه آب صورت گیرد.

  • بزرگترین منبع ساینده گارنت امروز غنی از گارنت شن و ماسه ساحل است که کاملا فراوان در سواحل هند و استرالیا و تولید کننده‌های اصلی امروز استرالیا و هند است. قیمت ماسه گارنت در هند و استرالیا پایین‌تر است.
  • این مواد به صورت پلاسر و خرد شده در طبیعت پیدا می‌شوند. بسیاری از گارنت‌ها در ساحل توتوکودی در جنوب هند با مش 80 است و به صورت طبیعی موجود می‌باشد.
  • گارنت رودخانه به خصوص در استرالیا فراوان است. گارنت شن و ماسه رودخانه به عنوان ساینده سندبلاست استفاده می‌شود.
  • گارنت در غرب راجستان در شمال غرب هند در 200 سال گذشته استخراج شده است؛ اما به طور عمده برای سنگ قیمتی است. ساینده گارنت به طور عمده به عنوان یک محصول ثانویه استخراج می‌شود.

فواید و کاربرد شن و ماسه گارنت

فواید و کاربرد شن و ماسه گارنت در جدول زیر قید شده است:

فواید: کاربرد:
گرد و غبار کم گارنت یک انفجاری سریع است. مخازن و سایر فضاهای محدود که در آن استفاده از ساینده کم گرد و غبار ضروری است.
دوست‌دار محیط زیست سطوح آلومینیوم و فایبرگلاس
گارنت با کمبود سیلیس آزاد، بی خطر و غیرسمی است اسکله‌های خشک
بسته به اندازه شن، می‌توانید چندین بار بازیافت شود. نقاشی صنعتی

فواید و کاربرد شن و ماسه گارنت

عوامل تاثیرگذار در قیمت ماسه گارنت

گارنت یا نارسنگ از جمله ماسه‌های ساینده است که دارای مصارف صنعتی بالای می‌باشد. نرخ کارنت با توجه به این که در چه درجه‌بندی مش قرار دارد، از نوع خارجی یا وارداتی است، تولید شده کدام کارخانه است و … متفاوت است. از این رو شما برای اطلاع از جدیدترین قیمت ماسه گارنت توانسته با کارشناسان وبسایت آرا سنگ الوند در ارتباط باشید.

خرید ماسه گارنت

کاربرد نوع شفاف گارنت به دلیل زیبایی و چشم‌نوازی آن در تولید سنگ‌های قیمتی است. ولی انواع مات آن به علت استحکام و زبری، در تولید سمباده و همچنین تولید فیلتر تصفیه آب استفاده می‌شود. همچنین به عنوان ساینده اصلی در عملیات بلاست برای آماده سازی سطح فولاد ضد زنگ قبل از رنگ آمیزی صنعتی به کار می‌رود. ما در این مقاله از سایت آراسنگ الوند برای شما به توضیح اینکه ماسه و شن گارنت چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم و گفتیم این ماده در چه صنایعی قابل استفاده می‌باشند. شما می‌توانید در این صفحه اقدام به خرید ماسه گارنت و مشاهده قیمت ماسه گارنت نماید.

منبع: www.reade.com، www.kuhmichel.com، www.sandatlas.org

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرید ماسه گارنت (Garnet)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *